Van DNA tot verhaallijn. Van persona tot ideale klantreis.

Bijna bij alle (bezoekers)websites vindt in de online strategiefase een toptakenonderzoek plaats. We vragen de bezoekers van de website naar welke informatie zij op zoek zijn wanneer zij de website bezoeken. Vervolgens richten we de website per doelgroep optimaal in. De eerste meting geldt als nulmeting. We adviseren minstens één keer per jaar het toptakenonderzoek te herhalen. Zo blijven we scherp op de optimale inrichting en kun je meebewegen met eventuele veranderende behoefte van uw bezoekers.

Doelgroep- en coremodelsessies

Voor ieder project bepalen we welke ingredienten we nodig hebben om een goede online strategie te bepalen. Soms is er al heel veel voorwerk gedaan. Mooi, dan kunnen we meteen door naar de inrichting van een ideale online klantreis. Soms is er nog helemaal geen sprake van een merk of verhalen. Een ding is zeker: we hebben altijd een gebied, een geschiedenis of een bevolking. We gaan dan graven om het DNA te vinden. We hebben meerdere type strategiesessies: DNA, merkstrategie, verhaallijnen, doelgroepen/persona's, doelen/KPI's, coremodelsessie en de structuursessie. We maken het online strategietraject op maat. Kies de aanpak die bij je past: van staccato tot deep dive.