Scroll naar de top van de pagina

Hoe meer bezoekers naar jouw bestemming, hoe beter. Toch? Niet helemaal. Op de langere termijn loont het juist om specifieke doelgroepen te kiezen. Wie kiest, wordt namelijk gekozen.  

Het kiezen van de juiste doelgroep doen we met behulp van de Leefstijlvinder. Hebben we de juiste leefstijlen in beeld? Dan stellen we samen doelen op. Je kunt denken aan verschillende thema’s, zoals het spreiden van bezoekers, het versterken van je merkimago of het vergroten van lokaal draagvlak. Tijdens inspirerende co-creatiesessies brengen we in kaart waar het écht om draait: de kruising tussen wat jouw doelgroep zoekt en wat jij wil bereiken. Daar, in die overlap, zit je impact.

 

Dit is wat we voor je doen 
  • We delen kennis en inspirerende voorbeelden over doelgroepsegmentatie en strategie.
  • We kiezen kansrijke leefstijlen op basis van het lokale leefstijlprofiel, je aanbod en je ideale bezoekers.
  • Met behulp van interactieve oefeningen stellen we strategische doelen op.
  • Heeft jouw bestemming een internationale focus? Dan gebruiken we ook het segmentatiemodel Glocalities om buitenlandse bezoekers beter te begrijpen.
Dit levert het je op
  • Een scherpe keuze voor maximaal drie doelgroepen (nationaal en/of internationaal) die echt passen bij jouw bestemming.
  • Minimaal drie strategische doelstellingen die houvast bieden, eventueel doorvertaald naar marketing-KPI’s.
  • Een inspirerende basis waarmee je zelf verder kunt werken, of een stevige opstap naar verdiepende sessies.
  • Een digitaal verslag met alle uitkomsten van de sessie overzichtelijk bij elkaar.