Route Van Gogh Europe
-
Van Gogh Europe: een verhaallijn met internationale allure. Internationale partners werken samen aan succesvolle route.
Een nieuwe website gaat hand in hand met een uitgedacht online marketingplan. Een jaar lang heeft Insiders Van Gogh Europe ondersteunt op het gebied van online promotie om de websitelancering tot een succes te brengen. Maart 2017 is een de website routevangogheurope.eu gelanceerd waarbij verschillende online middelen zijn ingezet voor een succesvolle lanceringscampagne.
Vraag
- Substantiële groei bereik website
- Substantiële fanbase via Social Media opbouwen
- Traffic naar de website via Social Media uitbreiden
- Grotere naamsbekendheid Route van Gogh Europe
Oplossing
Met de focus op Social Media is er een duidelijke doelgroepbepaling ontstaan. Met als primaire doelgroep de zelfstandige reizigers tussen de 22 - 39 jaar en 51 -70 jaar; de ’Generation Y’ en de ‘Babyboomers’. En de secundaire doelgroep gevormd door intermediairs in touroperatormarkt. Met een internationale karakter is er intensief gekeken naar de beste benadering en de daar bijhorende effectieve online middelen. Zo is er een mooie mix ontstaan van SEO optimalisatie, Search advertising, Banneradvertising en Social Media advertising.
Resultaat
In het jaar 2017 hebben we door middel van internationale online promotie 371% meer traffic gegenereerd dan in 2016. Er is een gemiddelde trafficstroom van 125 sessies per dag gerealiseerd, met hier en daar wat pieken tot 800 bezoekers per dag. Social Media is hierbij het belangrijkste kanaal geweest met 27% van de traffic.
Met een succesvolle internationale Social Media campagne hebben we een bereik van circa 1.000.000 personen gehad door heel Europa. De Social Media kanalen zijn van scratch opgezet en doorgegroeid naar een fanbase van meer dan 6.000 kwalitatieve volgers. Reken daarbij het bereik via de Search advertising campagne van meer dan 250.000 personen. Zo heeft Insiders een aantoonbare bijdrage geleverd aan de naamsbekendheid van routevangogheurope.eu.