Maastricht: een stad die zichzelf promoot. Fijn dat we mogen helpen.

Dat Maastricht een bijzondere stad is, dát weten we allemaal. Maar is Maastricht ook spannend? Jazeker! Dit wil Maastricht Marketing uitdragen: Maastricht als bijzondere stad, die ‘oud & nieuw’ en ‘onwaarschijnlijk & spannend’ met elkaar verbindt. Als stad van traditie en savoir vivre, maar ook als stad van de kweekburger en het nieuwe Sphinxkwartier. 

De vraag vanuit Maastricht Marketing was om te stimuleren en een bijdrage te leveren aan het verlengen van de verblijfsduur en verhoging van de bestedingen van verblijf- en dagtoerisme. Daarmee stijgt de werkgelegenheid in de vrijetijdseconomie. Een ander belangrijk uitgangspunt is het in samenwerking met de partners bewaken en verder uitbouwen van het sterke merk Maastricht als stad voor bezoekers, bewoners en bedrijven. 

Met deze basis is uiteindelijk de website Bezoekmaastricht.nl tot stand gekomen.