Sta open voor wat op je pad komt in Waasland
Waasland is een prachtige, eigenzinnige streek tussen Antwerpen, Brussel, Gent en de Nederlandse grens. Hier volg je de Schelde, Durme en Moervaart en ervaar je het contrast tussen natuur en industrie, gezellige steden en verlaten dorpen, oude forten en moderne architectuur. Nieuwsgierig? Welkom in Waasland.
Ontwikkeling van marktpositionering, verhaallijnen en creatief concept
Insiders heeft voor Toerisme Waasland een rebranding-strategie uitgevoerd om de bekendheid van Waasland als ideale bestemming voor een dagje uit/uitstap, korte vakantie (lang weekend) te verhogen en de regio bij de doelgroep top-of-mind te maken.
Voor Waasland is een nieuw logo en een huisstijl ontwikkeld met vier verhaallijnen: Creative Minds, Beyond Borders, Hidden Treasures en Go With the Flow.
Contentstrategie en ondernemers betrekken
De vernieuwde huisstijl is in principe door en voor iedereen te gebruiken. Waasland zit vol kleur en contrasten dus we verwachten dat er vraag zal zijn bij ondernemers om het logo te gebruiken om Waasland te promoten. Dat juichen we toe als het de verbinding verhoogt. Insiders heeft een Huisstijlhandboek opgesteld met spelregels bij de toepassing van het logo of de huisstijl om zodoende ondernemers te betrekken bij het uitdragen van de nieuwe huisstijl.
On- en offline campagnemiddelen
Insiders heeft de volgende communicatie-uitingen ontworpen om de nieuwe huisstijl uit te dragen
Banners
Posters
Toeristische publicatie
Er is een toeristische publicatie ontworpen met alle tips en hotspots in Waasland per verhaallijn.