Scroll naar de top van de pagina

Share the Vibe: een must read voor destinatiemarketeers

Eindhoven staat wereldwijd bekend als smart region.  In het recente boek Share the Vibe vertelt Peter Kentie - voormalig directeur van de citymarketingorganisatie Eindhoven365 – hoe Eindhoven als stad en regio een sterk gepositioneerd merk creëerde. Belangrijk in dit verhaal? De intensieve samenwerkingen met ondernemers, onderwijs en overheid en bevlogen specialisten uit Eindhoven en omgeving. Insiders is een van die partners. De afgelopen jaren hebben we een mooie bijdrage geleverd aan de online presence van Eindhoven en omgeving.  

In het boek Share the Vibe geeft Peter de meerwaarde aan van volharding om een merk te creëren als bestemming. Dat doe je niet in twee, maar in twintig jaar. Peter ging aan de slag als ‘architect’, samen met zijn team van Eindhoven365 en een boel gepassioneerde design-, communicatie- en marketingexperts. Het doel was helder: Eindhoven moest een sterke merkidentiteit krijgen, met trotse bewoners en bezoekers die de regio op hun bucketlist willen zetten. Het project kreeg een langetermijnvisie met duidelijke doelstellingen, gebaseerd op co-creatie. 

De ontwikkeling van RegioRadar Eindhoven 

De regio Eindhoven heeft volop cultuur-, sport- en vrijetijdsactiviteiten te bieden aan de bewoner en bezoeker. Zo’n 1200 live events in de regio per dag staan geëtaleerd op de website en de mobiele portal RegioRadar Eindhoven. Citymarketing Eindhoven en Insiders werkten samen aan de ontwikkeling van dit innovatieve platform, gericht op iedereen uit de regio: van bewoners en bezoekers die een verblijf hebben geboekt tot organisaties op de Brainportcampus als ASML en NXP. In een regiodatabase is het culturele aanbod en de toeristische informatie van 21 regiogemeenten gebundeld in één feed. Insiders art director Pascal Vleugels ontwierp samen met Peter Kentie de interface van RegioRadar. Ook verzorgden we de regiodatabase en de technische uitvoering van het platform. Dankzij slimme databasekoppelingen met tal van theaters, podia en organisatoren van evenementen krijgen de mensen in de regio Eindhoven een feed van een heel scala aan evenementen, waardoor continu wordt gewerkt aan de leefbaarheid en levendigheid van de regio. Na vijf jaar conceptontwikkeling werken we nu als Insiders weer met diverse regiopartners samen: een next step met RegioRadar. Het project laat duidelijk zien wat de kracht van samenwerking is. We blijven dan ook graag in de toekomst samenwerken met deze regiopartners en Peter Kentie, aan gemeente-overstijgende city- en regiomarketingconcepten.  

Het succes van Share the Vibe 

Peter Kentie zet in zijn boek praktische strategieën, indrukwekkende voorbeelden en kleurrijke beelden de kracht van city- en regiomarketing uiteen. Een must read voor destinatiemarketeers! Benieuwd?

Je bestelt het boek hier