Leefstijlvinder Live 2025
Presentaties keynotes en break-outsessies
Donderdag 6 november 2025 vindt de allereerste editie van Leefstijlvinder Live plaats in de Willem II Fabriek in 's-Hertogenbosch! Een inspirerende dag waarbij je de allernieuwste inzichten krijgt over de Leefstijlvinder. Het programma is verrijkt met interessante best practices en workshops. Op deze pagina kun je de presentaties van de break-outsessies en keynotes vinden. Download ze gemakkelijk via de knop onder in het introductieblok van je sessie naar keuze.
Download de presentaties
-
De Leefstijlvinder voor recreatiepark de Leistert
De Leefstijlvinder voor recreatiepark de Leistert
Angelique Joosten
Leefstijlvinder en recreatiepark de Leistert
Angelique Joosten, directeur van recreatiepark De Leistert, over hoe zij met haar team de Leefstijlvinder gebruikt in hun bedrijfsvoering. -
Leefstijlvinder: de basis
Leefstijlvinder: de basis
Servia van de Laak en Jan-Jaap Thijs
Samenwerking bureaus
Ontdek hoe we samen impact maken met de Leefstijlvinder. -
Leefstijlvinder: the story so far
Leefstijlvinder: the story so far
Servia van de Laak en Jan-Jaap Thijs
Samenwerking bureaus
Maak een tijdreis van begin tot nu: welke ontwikkelingen heeft de Leefstijlvinder doorgemaakt? -
Toekomstbeeld voor winkelstraat de Kamp in Amersfoort
Toekomstbeeld voor winkelstraat de Kamp in Amersfoort
Wessel Brocken
Bureau Buhrs
In deze sessie duiken we in de ontwikkeling van winkelstraat De Kamp in Amersfoort. Je ontdekt hoe de leefstijlaanpak richting geeft aan identiteit, positionering en ontwerp van de openbare ruimte. Leer hoe je met de Leefstijlvinder een straat ontwikkelt die past bij haar bewoners, bezoekers én karakter. -
Content-marketing voor leefstijlen
Content-marketing voor leefstijlen
Simone Maas en Christy Prins-Put
Insiders
Ontdek hoe Almere City Marketing contentstrategie afstemt op verschillende leefstijlen. Zij delen concrete keuzes, voorbeelden en lessen uit zowel geslaagde als minder geslaagde experimenten. -
Bezoekers-management en leefstijlen Nationaal Park en Regio Zuid-Kennemerland
Bezoekers-management en leefstijlen Nationaal Park en Regio Zuid-Kennemerland
Marieke Kuipers en Romy Beudeker-Beemsterboer
Bureau Buiten
Zuid-Kennemerland kampt met hoge recreatiedruk door bevolkingsgroei, kusttoerisme en kwetsbare natuur. Ze wilden graag een goede balans tussen beleving, voorzieningen en natuurdraagkracht: de juiste recreant op de juiste plek. Ontdek hoe Bureau Buiten dit heeft gedaan. -
De basis: het BSR-model & de Leefstijlvinder
De basis: het BSR-model & de Leefstijlvinder
Joyce van Geest en David Verschoor
MarketResponse
Je ontdekt hoe het BSR-model in elkaar zit, leert wat de unieke voorkeuren van de zeven leefstijlen zijn op het gebied van vakantie en vrije tijd én hoe je het platform de Leefstijlvinder kunt inzetten om je doelgroep gerichter te benaderen. -
Ontwikkelen van bezoekers-beleving in Het Nationale Park De Hoge Veluwe
Ontwikkelen van bezoekers-beleving in Het Nationale Park De Hoge Veluwe
Linde Moors en Timo van Boekel
Ginder
Het ontwikkelen van bezoekersbeleving in Het Nationale Park de Hoge Veluwe. Tijdens deze workshop vertellen we meer over Het Nationale Park de Hoge Veluwe en hoe zij met leefstijlen de bezoekersbeleving vergroten. Leer meer over deze aanpak en hoe je zelf ook de leefstijlen kan inzetten om bezoekersbeleving te vergroten. -
Aan de slag met de toolkit Natuurbeleving
Aan de slag met de toolkit Natuurbeleving
Wessel Brocken
Bureau Buhrs
Laat je meenemen door Wessel, één van de ontwikkelaars van de Natuurbelevingstoolkit, en ontdek hoe je om de beleving van natuur te versterken bij verschillende doelgroepen. Aan de hand van het gebied de Noorder IJplas ga je zelf aan de slag met de toolkit. In deze interactieve sessie kruip je in de huid van een leefstijl en bepaal je hoe jij dit natuurgebied zou willen inrichten. -
Copywriting voor de leefstijlen
Copywriting voor de leefstijlen
Jeske van Steen
Insiders
In deze workshop leer je schrijven in de taal van de verschillende leefstijlen. Hoe kies je woorden, zinnen en uitdrukkingen die je gekozen leefstijlen aanspreken én overtuigen? -
Kleur bekennen, aanbod kleuren met de Leefstijlvinder
Kleur bekennen, aanbod kleuren met de Leefstijlvinder
Ellen Ruiter en Nina Ruigrok
Bureau voor Ruimte & Vrije Tijd
Tijdens deze workshop gaan we aan de slag met het in kaart brengen van aanbod in de verblijfsrecreatie op basis van de Leefstijlvinder. We gaan praktisch aan de slag met het kleuren van aanbod: want hoe breng je sfeer en beleving in kaart, welke leefstijlen passen bij een bepaald concept en hoe speel je hier slim op in? -
Aan de slag met de toolkit Cultuur- en erfgoedbeleving
Aan de slag met de toolkit Cultuur- en erfgoedbeleving
Saskia Veenstra
Ginder
Deze workshop gaat over de cultuur- en erfgoedbeleving van de verschillende leefstijlen. Welke beleving zoekt een Harmoniezoeker in een museum? Welke leefstijlen bezoeken liever een filmhuis en welke leefstijlen een grote bioscoop? En hoe kan je een bezoek aan een erfgoedlocatie voor een Verbindingszoeker aantrekkelijk maken? Laat je inspireren door de voorbeelden en doe mee met een voorbeeld uit jouw eigen buurt/praktijk. -
Innovatie in communicatie met de BSR AI Assistent
Innovatie in communicatie met de BSR AI Assistent
Joyce van Geest en David Verschoor
MarketResponse
De Leefstijlvinder biedt diepgaand inzicht in de verschillende leefstijlen en drijfveren van mensen, waardoor communicatie effectiever en doelgerichter kan worden ingezet. Met onze nieuw tool - de BSR AI chatbot - wordt dit nog makkelijker én leuker! Hiermee kun je namelijk in een handomdraai effectieve campagnes ontwikkelen, unieke content creëren en de juiste toon en aanpak te vinden om diverse leefstijlen te bereiken en te enthousiasmeren voor jouw aanbod of project. -
Toolkit verblijfsrecreatie - Deel 1
Toolkit verblijfsrecreatie - Deel 1
Op 6 november werd de nieuwe toolkit Verblijfsrecreatie gelanceerd! In deel 1 van de toolkit kun je je verdiepen in de resultaten van het recreantenonderzoek. Ontdek de idealen, voorkeuren, wensen en behoeftes van verblijfsrecreatie door de ogen van zeven typen recreanten: de leefstijlen.
-
Toolkit Verblijfsrecreatie - Deel 2
Toolkit Verblijfsrecreatie - Deel 2
Met deel 2 van de toolkit Verblijfsrecreatie ga je zelf aan de slag. Met een praktisch stappenplan leer je keuzes maken over productontwikkeling, promotie, positionering en samenwerking.