Scroll naar de top van de pagina

Met de Community Card genieten gebruikers van aantrekkelijk voordeel op lokaal vrijetijdsaanbod. Van korting op de leukste uitjes tot smaakvolle aanbiedingen bij restaurants. De Community Card biedt exclusief voordeel dat gebruikers direct online kunnen aanschaffen na het inloggen met eigen pasnummer. Het nodigt uit om lokaal op ontdekking te gaan in eigen stad of regio. De gebruiker kiest zelf interessante activiteiten uit en koopt hier met de Community Card tickets voor. Een slimme oplossing voor DMO's, ondernemers en gemeenten om vrijetijdsaanbod flexibel aan te bieden.

Zo werkt de Community Card

De Community Card is een cadeau dat je bijvoorbeeld als privilege aan inwoners uit je stad of regio kunt aanbieden. Maar ook aan groepen als mantelzorgers of vrijwilligers. De pas werkt als volgt:

  1. Als DMO, gemeente of ondernemer beslis je zelf hoe je de Community Card aanbiedt aan je doelgroep: digitaal via een online aanvraag of fysiek via huis-aan-huis-verspreiding. 
  2. Gebruikers activeren de pas eenmalig online.
  3. Via de Community Card website of app koopt de gebruiker tickets voor een interessante voordeelactiviteit. De gebruiker vult het pasnummer en e-mailadres in, rekent af en ontvangt de tickets direct in de mailbox.
Multi-inzetbare oplossing

De Community Card is méér dan een voordeelpas. Het werkt bijvoorbeeld ook als reserveringssysteem voor sectoren in de sport, cultuur, vrijwilligerswerk en onderwijs. Gebruikers kunnen in de reserveringsmodule kosteloos hun spot claimen voor een bepaalde activiteit. Daar profiteren ook partners van: zij krijgen direct inzicht in het aantal reserveringen. 

Drie redenen waarom de Community Card interessant is

1. Het vergroot de lokale betrokkenheid

De Community Card zorgt voor een grotere lokale betrokkenheid van zowel inwoners als lokale ondernemers. Inwoners worden geïnspireerd om eropuit te gaan in hun eigen stad, regio of gemeente. Dat zorgt ook weer voor kansen bij lokale ondernemers om de afzetmarkt te vergroten, bijvoorbeeld in dalperiodes.

2. Het vrijetijdsaanbod wordt toegankelijker

Voordeel op uitjes is aantrekkelijk als beloning voor je doelgroep. De Community Card zorgt ervoor dat je iets extra's kunt bieden, bijvoorbeeld aan je eigen inwoners ten opzichte van de toerist die slechts eenmalig komt. Of als extra voor doelgroepen als mantelzorgers of mensen met een kleine beurs. 

3. Inzicht in het gebruik

Geen ingewikkelde systemen: de Community Card is voor iedereen makkelijk in gebruik. Als organisatie heb je inzicht in het aantal geactiveerde kaarten, het aantal boekingen en de behaalde omzet. Het biedt je dus inzicht in de hele customer journey van deze doelgroepen. 

Community Card in eigen huisstijl

De Community Card richten we volledig in op jouw stad of regio, met de vertrouwde features van plaece. De pas krijgt een eigen naam en huisstijl, waarmee je stad of regio direct herkenbaar is.

We ontwikkelen een online oplossing waarop het actuele activiteitenaanbod direct zichtbaar én boekbaar is. Dat kan in de vorm van een nieuw online ecosysteem - exclusief voor de Community Card - of via een aparte pagina op je huidige website. Hierover adviseren we je natuurlijk graag.

De Community Card wordt ook gekoppeld aan een Community Card App. Via deze app kunnen inwoners snel en eenvoudig tickets kopen voor interessante deals. Het voordeelaanbod is direct aan te passen of uit te breiden en daarmee altijd actueel.

Succesvolle case: de Eilandpas van Goeree

In samenwerking met Eilandmarketing Goeree-Overflakkee ontwikkelde Insiders de Eilandpas: een Community Card voor inwoners van Goeree-Overflakkee. Met de pas profiteren bewoners van aantrekkelijke kortingen op activiteiten op het eiland. Elke maand wordt het aanbod aangevuld met nieuwe deals. De Eilandpas is al jaren een groot succes: inwoners beoordelen het platform met maar liefst een 9.

Benieuwd naar de Eilandpas?

Ontdek de case