Scroll naar de top van de pagina

''Er is een rijkdom aan moois. Met elkaar vertellen we de verhalen van bestemmingen, brengen mensen samen en in beweging.''

Zin in een dagje weg? Je reis start bij NS Dagje Uit, hét inspiratie- en activatieplatform van NS. Van avonturiers tot rustzoekers, elk type reiziger vindt hier inspirerende tips voor een dagje uit met de trein. Juist de verborgen parels die je anders niet zo snel op het spoor komt, ontdek je bij NS Dagje Uit. Bij Insiders weten we precies hoe we zulke bestemmingen buitengewoon maken. 'Hoe inspireer je reizigers om vaker met de trein naar zulke bestemmingen te gaan?' Dat was de vraag waarmee we voor het NS Dagje Uit-platform aan de slag gingen. We creëerden een crossmediale strategie en introduceerden nieuwe contentformats, die we in maar liefst vier NS Dagje Uit-kanalen implementeerden. Hoe we dat precies deden? Dat lees je in deze case.

Nieuwe on brand contentformats naar het 3H-model

In maart 2023 stapten we samen met Roularta Media Nederland in bij NS, om als een team het NS Dagje Uit-platform naar een nog hoger niveau te tillen. We kregen het beheer van de NS Dagje Uit-website, het NS Dagje Uit-magazine en de treinschermen in handen. Voor deze kanalen mochten we nieuwe formats creëren en evergreen content ontwikkelen: content die altijd actueel blijft in het 3H-model. De content werd dus vertaald in seizoen, thema en bestemming, zodat alles eenvoudig geactualiseerd kon worden. Bij de ontwikkeling van formats en content hielden we ook de volgende merkwaarden van NS vast als ons kompas:

  • NS Dagje Uit is een tijdloos platform dat toegankelijk is voor iedereen.
  • De tips zijn inspirerend voor een dagje uit met de trein: vanaf hier begint het avontuur.
  • Het platform legt de essentie van 'klein genieten' vast, met de focus op duurzaamheid en het creëren van een betrokken gevoel bij reizigers.
  • Naast de trein kun je ook gebruikmaken van deelvervoer, zoals de deelscooter, deelauto of deelfiets.

Dit hebben we gedaan

Dit waren de resultaten

Sinds 2023 zien we jaarlijks een groei en toename aan organische bezoekers op de website van NS Dagje Uit. Steeds meer mensen ontdekken dus bijzondere bestemmingen via het platform. Het jaar 2024 sloten we succesvol af: alle targets voor het online platform werden dat jaar behaald, net als de KPI’s voor Instagram. De komende jaren zullen Insiders Online, Roularta Media Nederland en het NS-team samen NS Dagje Uit ontwikkelen tot een toonaangevende inspiratiebron voor treinreizen in Nederland.

Het doel is om Nederlanders te inspireren om bijzondere bestemmingen in Nederland te ontdekken en daarbij duurzaam vervoer te gebruiken.

Brigitte de Groot | Channelmanager NS Dagje Uit

Ontmoet de makers die de verborgen parels ontdekten

Hoe inspireer jij jouw bezoeker?

Wil je sparren over hoe we samen jouw merk of kanaal kunnen laten groeien, op een manier die zowel creatief als resultaatgericht is? We nodigen je graag uit voor een vrijblijvend adviesgesprek bij ons op kantoor in 's-Hertogenbosch, online of bij jou in de buurt. Samen verdiepen we ons in jouw en onze ideeën.

Plan een adviesgesprek in met Brigitte