Monitoring bezoekersgedrag bestemmingen op landelijk dashboard

Hoe gaat het met de online bezoekers van alle destinaties in Nederland. Wat wordt bekeken en waar wordt naar gezocht. Door alle statistieken van alle toeristische websites te bundelen, kunnen we middels analyses inzichtelijk maken welke trends er gaande zijn en hoe het online kanaal beter ingericht kan worden.

Door alle website-statistieken van alle toeristische websites (al dan niet geanonimiseerd) te bundelen, kun je in 1 oogopslag zien hoe Nederland er online voor staat. Denk aan bezoekersaantallen, meest bekeken content, zoektrends en gedrag van bezoekers op basis van land van herkomst. Het dashboard kan een opmaat zijn naar meer gedetailleerde bezoekersanalyses en signalering van trends in de toekomst. Alle aangesloten Citynavigator partners kunnen (indien gewenst) eenvoudig automatisch meedoen. We monitoren nu al 60 miljoen pagina’s. Maandelijks sturen we een actuele rapportage.

Impressie van het landelijke dashboard met statistieken

Tot 52% minder online bezoekers

Alle beperkende corona maatregelen zorgen voor lege straten en stranden. Maar ook online zien we een terugloop aan bezoekers op onze websites.

Steeds meer shoppen en leuke dingen doen

Langzaamaan gaan we weer naar buiten om recreatief te shoppen en leuke dingen te doen. Maar op 30 april is er nog een daling van 37%.