West-Vlaanderen: Het beste van België

Voor vier Vlaamse regio's en het  regionaal bureau voor toerisme Westtoer is een promotiecampagne uitgewerkt om de bekendheid van West-Vlaanderen als ideale bestemming voor een korte vakantie (lang weekend) te verhogen en bij de doelgroep top-of-mind te maken.

Campagnewebsite

Westtoer heeft een campagnewebsite vervaardigd waarbij Insiders inrichtingsadvies heeft gegeven en designvoorstellen heeft gedaan. Tevens heeft Insiders SEO-advies gegeven om zodoende de vindbaarheid van de website te verhogen.

Dit resulteerde in ruim 54.000 bezoekers op de campagnewebsite in 2018. Samen bekeken zij ruim 88.200 pagina’s.

SEA en social media campagne

De campagne ‘Het Beste van België’ heeft als doel meer Nederlandse bezoekers, langer verblijf en meer bestedingen in de regio’s de Kust, de Westhoek, de Leiestreek en het Brugse Ommeland.

De online activatiecampagne die Insiders heeft uitgevoerd voor Westtoer bestaat uit diverse bannercampagnes en tekstadvertenties via Google AdWords en Facebook advertising. De online campagne resulteerde in 3.399 downloads van het inspiratiemagazine, en 86 inschrijvingen voor de nieuwsbrief met een conversieratio van 4,02%.

Offline campagnemiddelen

Per seizoen is een inspiratiemagazine ontworpen met tips en hotspots voor de verschillende regio’s.

Ter ondersteuning van de campagne is tevens een promotiefilm ontwikkeld welke kan worden gebruikt in toekomstige communicatie uitingen door Westtoer via de website of via social media.