Tip 27: Bied boekbare timeslots aan

Steeds meer ondernemers kunnen langzaamaan weer de deuren open doen. Maar hoe zorg je ervoor dat er niet teveel mensen zijn? Maak timeslots beschikbaar met een beperkt aantal plaatsen. Deze timeslots zijn online te boeken/reserveren. De boeker ontvangt een voucher in zijn mailbox.

Alle activiteiten/ondernemers in jouw bestemming hebben dezelfde uitdaging: "Hoe kunnen we de deuren weer opendoen voor onze gasten, maar hoe zorgen we ervoor dat het niet te druk wordt?"

Of het nu gaat om Musea, Horeca-ondernemers, Kappers of stadswandelingen. Een heleboel ondernemers maken ongetwijfeld al gebruik van een systeem om afspraken in te plannen (bijv. kappers), maar er zijn voldoende (kleinere) ondernemers die nog niet werken met een boeking/reserveringssysteem.

Stap 1: Stel timeslots en maximale capaciteit in

In Citynavigator Boekingen is het mogelijk om timeslots in te plannen en boekbaar te maken of te reserveren.  Zo kun je (bijvoorbeeld) timeslots van een uur maken, waarin er maar maximaal 5 mensen binnen mogen.

Stap 2: Maak timeslots beschikbaar op de website

Als de benodigde gegevens zijn ingevoerd in Citynavigator Boekingen, kan er een koppeling gemaakt worden met het Open Data Platform. Door middel van een Call-To-Action knop, kan de website de Citynavigator Boekingen popup openen. In deze popup kan de bezoeker zijn keuze maken.

De bezoeker kiest van tevoren een timeslot op een datum naar keuze, kiest met hoeveel mensen hij komt en maakt online een reservering. Zodra de maximale capaciteit bereikt is (alle "plaatsen" ingeboekt zijn), is het niet meer mogelijk om dat timeslot te boeken.

De ondernemer heeft zelf de mogelijkheid om kosten aan de boeking te hangen. OF hij maakt gewoon een boekbare activiteit van een x-aantal euro's, OF hij maakt er een "gratis" activiteit van (dan is het eigenlijk een soort reservering.

Stap 3: Gegevens en voucher

In de boeking popup laat de boeker zijn gegevens achter en ontvangt via de e-mail een bevestiging incl. voucher. Met deze voucher heeft de bezoeker dus toegang tot de activiteit die hij geboekt heeft.

Stap 4: Verdere afhandeling

De ondernemer ontvangt van iedere "boeking" of "reservering" een bericht via e-mail. Tevens kan hij in het dashboard van Citynavigator Boekingen zien hoeveel timeslots er op welke dag zijn ingeboekt. Daarnaast kan het systeem ook gebruikt worden om zelf timeslots in te boeken (als er bijv. via de telefoon reserveringen worden gedaan).

Meer...

Ontvang een dagelijkse tip in je mailbox

Schrijf je nu in

Meld je nu aan

Stuur je eigen tip in

Deel je eigen ideeën

Ik heb een tip!