Tip 29: Statussen in de uitagenda

In het Open Data Platform kun je nu door middel van een status aangeven of een evenement of arrangement geannuleerd of uitverkocht is. Op die manier kun je de bezoeker snel laten zien dat er een evenement is geannuleerd of uitgesteld.

Op dit moment worden er veel titels van evenementen aangepast met "GEANNULEERD'" in de titel. Hiermee is het voor de bezoeker van de uitagenda direct duidelijk dat het evenement geannuleerd is. Maar dat kon makkelijker, vonden wij. Daarom hebben we in het Open Data Platform een nieuwe mogelijkheid toegevoegd: Statussen. 

Navigeer in het Open Data Platform naar "Kenmerken" en selecteer daar de status van het evenement (of de deal).

De volgende statussen zijn beschikbaar in het Open Data Platform

  1. Geannuleerd
    Een evenement gaat niet meer door. Op dat moment wordt er ook automatisch een melding bij de call-to-action getoond: “Let op! Dit evenement is geannuleerd”. De call-to-action kan handmatig weggehaald worden, zodat de bezoeker ook geen knop meer ziet.
     
  2. Uitverkocht
    Een evenement is uitverkocht en/of er zijn geen kaarten meer beschikbaar. Op dat moment wordt er ook automatisch een melding bij de call-to-action getoond: “Let op! Dit evenement is uitverkocht”. De call-to-action kan handmatig weggehaald worden, zodat de bezoeker ook geen knop meer ziet.
     
  3. Datum/tijd aangepast
    Indien de startdatum (of tijd) van een evenement is aangepast, kan de status “datum/tijd aangepast” gebruikt worden. In het Open Data Platform kan ook direct een nieuwe tijd ingesteld worden. De originele datum/tijd welke ingesteld is bij de kalenderregels blijft behouden.
     
  4. Verkoop start vanaf
    Indien een evenement te maken heeft met een voorverkoop van kaarten, kan dit ook ingesteld worden. In het Open Data Platform kan de datum/tijd van de voorverkoop ingesteld worden. De originele datum/tijd welke ingesteld is bij de kalenderregels blijft behouden.

Zo ziet dat eruit in de uitagenda

Ook op de detailpagina van het event zelf wordt de status getoond. Daarnaast wordt bij de contactmogelijkheden (Call to action & contactinformatie) door middel van een tekst nogmaals duidelijk gemaakt dat het event geannuleerd, uitverkocht of verplaatst is.

Deze statussen zijn per direct beschikbaar in alle Citynavigator Open Data Platforms. Om de statussen ook op de website zichtbaar te krijgen, dient er een update van de website plaats te vinden. Neem contact met ons op indien jullie deze statussen op de website zichtbaar willen krijgen.

Meer...

Ontvang wekelijks de tips in je mailbox

Schrijf je nu in

Meld je nu aan

Stuur je eigen tip in

Deel je eigen ideeën

Ik heb een tip!