Nu beschikbaar: concrete hulp in tijden van Corona

De afgelopen weken hebben jullie meer dan 30 tips en tricks ontvangen. Hierin hebben we ideeën gebundeld en gedeeld van jullie collega DMO’s. Achter de schermen hebben we 10 concrete mogelijkheden uitgewerkt om jullie te helpen met het in goede banen leiden van het hersteltoerisme. Enkele van deze functionaliteiten zijn per direct beschikbaar of komen op zeer korte termijn beschikbaar. 

We delen deze tools ook met NBTC/landelijk zodat er maximaal kan worden samengewerkt. Sommige tools zijn gratis (voor jullie als Citynavigatorpartner), andere tools worden met corona-voordeel aangeboden om jullie te helpen in deze lastige tijden. Weer andere tools ontwikkelen we alleen als we daar gezamenlijk (en landelijk) in willen investeren.

Eén ding hebben alle functionaliteiten met elkaar gemeen: ze werken naadloos samen met jullie Citynavigatorwebsite en het Open Data Platform. We borgen de continuïteit zodat je deze zomer - maar ook later - er volop gebruik van kunt blijven maken. Veel succes met kiezen.

#1 Drukte-advies met behulp van de Sense of Place druktekaart

Plaats een kaart op de website met de plaatsen waar het rustig of druk is. Bezoekers kunnen dan zelf een afweging maken om wel/niet naar een bepaald gedeelte binnen jouw bestemming te gaan. De kaart is op basis van een dagelijkse forecast (met dagdelen) vooraf in te stellen.

€ 2.500,-

 

Lees meer over de druktekaart

#2 Crowd control gebaseerd op Toeristische en Recreatieve Dichtheid van Nederland

Op plaatsen waar zich veel toeristische ondernemers en activiteiten bevinden, is de kans groot dat er potentiele hotspots ontstaan qua drukte. Door middel van een heatmap is het eenvoudig om deze hotspots in kaart te brengen.

Lees meer over de Kaart Toeristische Dichtheid

#3 Monitoring bezoekersgedrag bestemmingen op landelijk dashboard

Hoe gaat het met de online bezoekers van alle destinaties in Nederland. Wat wordt bekeken en waar wordt naar gezocht. Door alle statistieken van alle toeristische websites te bundelen, kunnen we middels analyses inzichtelijk maken welke trends er gaande zijn en hoe het online kanaal beter ingericht kan worden.

€ 500,- p/kwartaal (3 rapportages)

 

Lees meer over het dashboard

#4 Praktische hulp van het Corona-redactieteam

Een team van ervaren content creators, is voor je beschikbaar voor de zomerperiode om een deel van de website bij te houden die inspeelt op alle lokale actualiteit. Van thuisblijftips naar ‘hier ben je welkom’-tips. Het team kan ook reportages voor je regelen door enthousiaste kenners en social media content creators om je social mediakanalen te vullen in de zomer met oog op spreiding van de bezoekers. Deze reportages kunnen ook worden geplaatst op de eigen bezoekerswebsite of in magazines die nu inzetten op inspiratie om lokale kleinschalige zomervakanties in eigen land mogelijk te maken.

Ja, ik kan wel redactionele ondersteuning gebruiken

#5 Toon drukte door webcam beelden

Toon door middel van webcam-beelden hoe druk het is op jouw bestemming. Op deze wijze kan de bezoeker vooraf beoordelen of het verstandig is om een bezoek te brengen aan die locatie. De beelden zijn uiteraard ook door andere crowd-managers te gebruiken als databron.

vanaf € 1.250,-

 

Lees meer over webcams

#6 WhatsApp service voor vragen

Is het nu druk in de stad? Waar kan ik nu nog een terrasje pakken? Logische, actuele en prangende vragen, die jij als host van de stad eenvoudig zou kunnen beantwoorden. Met een laagdrempelige WhatsApp service voor je bezoeker kun je eenvoudig je bijdrage leveren aan bezoekersspreiding en online gastheerschap.

€ 500,-

 

Lees meer over WhatsApp

#7 Bied boekbare timeslots aan voor betere spreiding

Hoe zorg je ervoor dat je bezoekersstromen maximaal gespreid zijn? Maak timeslots beschikbaar met een beperkt aantal plaatsen. Deze timeslots zijn online te boeken. De boeker ontvangt een voucher in zijn mailbox.

vanaf € 2.500,-

 

Lees meer over boekbare timeslots

#8 Vertaalservice: Buitenlandse gasten goed geïnformeerd ontvangen

In het Pinksterweekeinde waren de Duitse gasten de eerste die de terrassen weer bevolkten aan de kust. Heel fijn dat de grenzen weer open gaan vanaf 15 juni voor heel veel landen, maar hoe informeer je deze buitenlandse gasten vooraf over de richtlijnen op jouw bestemming. Met het Duitse en Engelse kernteam en de vertaalservice helpen we je om ook alle labels, uitleg en speciale websites in het Duits en Engels van de juiste informatie te voorzien. Het schrijven van alle teksten, en de vertalingen zijn inbegrepen in deze meertalige redactiehulp. Een meertalig kernteam staat voor je klaar. Een “wees welkom” nieuwsbrief per taal maakt onderdeel uit van deze service die we voor je kunnen helpen verlenen. 

€ 70,- p/uur

 

Ja, ik wil vertalingen laten maken

#9 Online “Corona gastheerschap” trainingen voor cityhost

Hoe ga je als cityhost om met alle Corona maatregelen? Train je medewerkers met E-learning op het gebied van alle regels en maatregelen. Zorg dat het visitekaartje van jouw bestemming goed voorbereid “op pad” gaat.

€ 3.500,-

 

Lees meer over onze E-learning oplossing

#10 Automatische bezoekersspreiding door inside-tips app

Er gebeurt zoveel op dit moment, dat het vrijwel onmogelijk is om als redactie overal bovenop te zitten. Door middel van een speciale app, kun je je gasten tips in laten sturen. Gebruik deze tips om lokale (kleinschalige) initiatieven op de kaart te zetten en zo bij te dragen aan een betere bezoekersspreiding.

vanaf € 295,- p/maand

 

Lees meer over de tips app

#11 Druktevoorspelling per individuele ondernemer

Bij alle locaties in het Open Data Platform is het mogelijk om een week-forecast te maken voor de verwachtte drukte. Per dag (of dagdeel) kan een drukte-voorspelling aangegeven worden. Deze drukte-voorspelling kan vervolgens op de website getoond worden op de individuele ondernemer-pagina’s. Zo kan de bezoeker zelf het beste tijdstip uitkiezen om te ondernemer te bezoeken.

€ 2.500,-

 

Lees meer over de druktevoorspeller

#12 "Meld drukte"-app brengt bezoekersdrukte in kaart

Door middel van een eenvoudige app, is het mogelijk om druktemeldingen te maken. Deze meldingen kunnen vervolgens gebruikt worden om realtime druktemeldingen te tonen op de website of op schermen “op locatie”. Het doel is om een landelijke database aan te leggen met druktemeldingen, waarmee de bezoekersdrukte in kaart gebracht kan worden.

Lees meer over de Drukte app

#13 Mini campagnes: vindbaar in corona tijd

Met de versoepelingen van de maatregelen zijn verschillende activiteiten weer mogelijk. Een goed moment om met een aangepast plan de online promotie weer in gang te zetten. Juist in deze tijd moeten we toerisme in eigen land stimuleren met aanbod dichtbij huis. Het doel van de Social Media campagne is dan ook om lokaal toerisme te stimuleren door gerichte uitingen via de Social Media kanalen.

vanaf €  1.750,-

 

Lees meer over social campagnes
© Emma Matthews Digital Content Production for sharing their work on Unsplash.

#14 Contentplanning: 1 ding is zeker deze zomer, alles is onzeker.

Razendsnel inspelen op veranderende omstandigheden met contentplanning: dat is wat de uitdaging is aankomende zomer. Je doet je uiterste best om de bezoekers op je website optimaal te informeren. Met contentplanning kun je nu al allerlei scenario’s voorbereiden. Je zet de berichten alvast klaar en afhankelijk van de situatie activeer je de juiste boodschap op je website. Regeren is vooruitzien. Met de functionaliteit ‘contentplanning’ kan dat.

€ 1.500,-

 

Lees meer over contentplanning
© NBTC

#15 Lokale inhaakcampagne #HierMoetJeZijn

Haak in op de landelijke campagne "Hier moet je zijn" met je eigen lokale campagne en uitingen.

vanaf € 7.000,-

 

Lees meer over #HierMoetJeZijn