Contentplanning: 1 ding is zeker deze zomer, alles is onzeker

Razendsnel inspelen op veranderende omstandigheden met contentplanning: dat is wat de uitdaging is aankomende zomer. Je doet je uiterste best om de bezoekers op je website optimaal te informeren.

Zul je net zien dat er ineens grote groepen mensen bij elkaar zijn gekomen in je stad of natuurgebied. Of je hebt zwemtips voorbereid omdat in het weekend temperaturen van 30+ graden worden verwacht, maar barst er een groot onweer los. Met de contentplanning kunnen je nu al allerlei scenario’s voorbereiden.  Je zet de berichten alvast klaar en afhankelijk van de situatie activeer je de juiste boodschap op je website. Regeren is vooruitzien. Met de functionaliteit ‘contentplanning’ kan dat.

Hoe vervelend is het als je op een website kijkt en de content is niet up-to-date. En waarom staan op zondag niet direct de koopzondagen op de homepage? Een goede User Experience van de website valt of staat met het tonen van specifieke content op het juiste moment en op de juiste plek.

Als redactie weet je exact wat er speelt op dit moment. Er zijn een aantal momenten gedurende de week of per jaar waarop het voorspelbaar is welke content gezocht wordt. Denk hierbij aan de bekende retailmomenten. Voor deze speciale momenten kun je de content alvast voorbereiden en inplannen. Maar denk ook aan “onverwachte gebeurtenissen”. Maak alvast een “slecht weer”-aanbod, wat met 1 druk op de knop geactiveerd kan worden als het regent op de camping. Met contentplanning kun je nu al allerlei scenario’s voorbereiden. Je zet de berichten alvast klaar en afhankelijk van de situatie activeer je de juiste boodschap op je website. Regeren is vooruitzien. Met de functionaliteit ‘contentplanning’ kan dat.

Benieuwd hoe het werkt?

Daar hebben we een mooi blogartikel over geschreven: Contentplanning voor optimale User Experience